Like everyone, we sometimes make mistakes.  Below is a list of corrections we have made to stories published in Capitol Weekly, beginning in January 2016.

March 10, 2016: In a story on the election in the 4th Assembly District, the date of the Dan Wolk-Bill Dodd runoff was corrected to 2014, instead of 2012.

March 18, 2016: In a story on state office construction, the text was corrected to show that the governor’s $1.5 billion funding proposal is contained entirely in the 2016-17 budget draft, instead of spread out over five years.

March 22, 2016: In an analysis of California’s presidential primary, we erroneously reported that Donald Trump won the 2000 American Independent Party primary in California. Actually, he won the Reform Party’s primary.

July 19, 2016: The age of Proposition 53 proponent Dino Cortopassi was incorrectly reported as 77. Actually, he was 78.

Sept. 9. 2016:  A Capitol Weekly story about a debate on ballot initiatives incorrectly attributed a key quote on Proposition 53. In fact, the quote came from political strategist Brandon Castillo.

Oct. 23, 2016: In a story about polling, numbers in the final graphic called the Poll of Polls, were incorrectly transposed. The graphic was fixed and reposted.

Nov. 9, 2016: A headline based on exit polls suggested that incumbent Rep. Darrell Issa had lost the 49th CD race. In fact, he is up by nearly 4,000 votes as of Nov. 21, according to the secretary of state’s office.

Nov. 15, 2016: In a story on winners and losers of the 2016 state elections, Charles Munger Jr. was incorrectly placed in the losers column. Actually, his Proposition 54 was approved by voters.


July 17, 2017: In a story about Carmen Puliafito, we incorrectly said he was reappointed to the state stem cell agency board in 2010 by Jerry Brown. Actually, he was reappointed by then-Gov. Arnold Schwarzenegger.




Support for Capitol Weekly is Provided by: